luni, 21 decembrie 2009

Iarna pe ulitele giurgiului din anii '50

Ulitele giurgiuvene in anii 1950 imagini ne publicate pana astazi. :)
Personal apreciez seria de imagini pentru ca sunt cadre construite de un fotograf ce a reusit sa ne transmita multe informatii printr-o singura fotografie.

acordati cateva minute acestei postari, observati!













imaginea de mai jos este una din preferatele mele... (este facuta in miscare, casa este de o structura clasica folosita in zona aceasta a romaniei, evident acoperis din sidrila de lemn acoperita cu smoala , iar batrana.da!)


catelul cu coada taiata! :)



o casa foarte frumoasa, cu arhitectura specifica, prispa cu stalpi sculptati... minunata casa! :)


Piesa de rezistenta a acestei postari:

Fotografia de sus este tot din anii 50-60, in vremea cand se construia Teatrul Valah (1966), centrul noului oras industrial comunist era inca in constructie.  Stiu ca imaginile sunt prea mici, dar fiind prima lor iesire in public cred ca asa se cuvine, urmand asa cum va mai spuneam ca toate imaginile sa fie reunite intr-o carte - album cu printuri de calitate.






O ultima imagine, aeriana de data aceasta.


Linia verde - astazi soseaua de centrura

1- biserica Smarda

2- turnul de apa(cel mai inalt punct din orasul Giurgiu)

3- ruine ale fortaretei targului Giurgiu, zid ce inconjura toata asezarea roman-o turca, insotit de santuri adanci uneori pline cu apa, cu rol de aparare. existau porti de intrare, iar acest "bastion" (in ghilimene pt ca s-ar putea sa gresesc, va rog sa ma corectati) ramasitele zidului construit de turci exista si astazi, undeva ascuns bine in curtea ADP - Giurgiu plin de gunoaie si folosit ca parghie pentru rahatul si urina celor ce au casa pe el. ne respectam nu-i asa?dece si cum? vedem AICI!

Fabrica din imagine este vestita fabrica de zahar construita la inceputul epocii industriale la romani, astazi o ruina asa cum ne-a obijnuit orasul.


Imagini furnizate de M A I - Arhivele Nationale - Directia Judeteana Giurgiu prin bunavointa (fostei) directoare Georgeta Chira. Multumiri pentru bunavointa si intelegere. Daca toti directorii ar fi atat de deschisi in fata unor propuneri de colaborare informatiile, proiectele, si respectul ar spori.








14 comentarii:

Anonim spunea...

super.....afla mreu lucruri noi despre giurgiu de la tine!
fff misto.


surora ta :P

GIURGIU spunea...

:) merci! asteptam un semn de la cineva..parca toti au ramas fara idei..ciudat.

Anonim spunea...

Ma cufundasem asa bine in pozele iernatice pe care le-am salvat si ma jucam cu contrastul si alte cele, sa vada ochiu' mai bine detalii...si cand dau inapoi pe blog, hop ca nu mai stiam de unde sa iau pozele cu patinatorii. Pune bre si tu linkul ala cu Dunavul inghetat mai la vedere, sa ii pice in cap omului ne iecsxperimentat cu bloguri cand trece pragul virtual :D

GIURGIU spunea...

:) eu am lucrat cat am putut tonurile, contrast si toate cele, mai mult ieseau inestetice. dar pentru cine vrea sa observe subtilitatile.. se poate si mai bine.

Link-ul ala... postarea e veche, e si la cele mai cautate postari in dreapta blogului, in arhive, si acum si aci. mai mult... ce sa zic, unii cititori constanti (vreau sa cred ca exista asa ceva) ar fi poate plictisiti sa vada acelasi lucru mereu. Desi sunt de acord cu tine ca sunt foarte faine imaginile cu Dunarea inghetata, oe vremea cand lupii treceau fluviu si mancau oile vlahilor. :)
am sa-ti urmez sfatul!

liviu spunea...

vezi la mine pe site ca sunt postate mai multe din seria pe care vad ca o ai si tu.Intra la albume si vezi p'acolo. Ai grija ca mare parte din foto sunt in oglinda (ced ca e o smecherie a celor de la arhive). iti poti da seama din poza in care se vede fabrica de zahar.

liviu spunea...

p.s. au mai fost publicate, dar nu te-ai uitat cu atentie,

GIURGIU spunea...

unde au fost publicate daca zici ca nu m-am uitat cu atentie? eu le am oficial de la MAI- dep arhive pentru publicare. aici e diferenta! vorbesc de o publicare oficiala! si daca u mai fost, bravo lor, pentru tematica abordata de mine... nu gresesc. :)oricum multumesc ca mi-ai atras atentia!
Nu e jmecherie, fotografiile sunt in oglinda pentru ca cei de la arhive care au operat cu filmul..in amaratul ala de scanner nu au fost atenti si nu au prea multe cunostinte in ceea ce priveste "developarea" unor fotografii vechi, ca dovada ca au dat cu spirt pe filme pentru a le curata. (ceea ce nu este neaparat gresit, dar.. nu asa! )
Oricum oamenii au facut eforturi pentru a scana, si a le scoate in acea expozitie , bravo lor!

GIURGIU spunea...

a... si imaginea cu fabrica de zahar mi-a scapat! ce-i drept este in oglinda dar parca arata mai bine asa! uneori o perspectiva deosebita poate schimba totalmente peisajul. :)

GIURGIU spunea...

aha acum m-am uitat si am vazut ca ai pus si tu imagini, dar nu vad decat pe cea cu fabrica sa o ai si tu pusa... daca ai timp da-mi si mie te rog pe transfer seria si ridic si eu seria pe care am luat-o eu, cred ca sunt cateva diferente. adica troc.

sper sa ma insel, dar simt putina tensiune, te-a deranjat atat de tare ca am pus imaginea pe care o ai si tu? ar fi absurd dar..se poate! eu cred ca avem scop comun, si ar trebui sa ne ajutam si sa comunicam pozitiv, nicidecum sa opusul. :) cred ca esti de acord cu mine! ;)

liviu spunea...

Nici prin gand nu mi-a trecut sa ma supar. Nu-ti face griji in privinta mea, poti sa postezi ce vrei. Sa fiu sincer, imi place la tine ca tu ai si comentarii la fotografii. Mi-ar fi placut sa pun si eu comentarii la fotografiile mele,dar nu-mi permite componenta.
Cred ca ti-am mai spus, nu trebuie sa vezi "infogiurgiu" ca un site concurent. Si sincer, apreciez ce faci aici, imi place, si am recomandat blogul tuturor cunoscutilor mei.

Craciun fericit, tie, familiei tale si tuturor cititorilor blogului!

Test spunea...

Foarte melancolice fotografiile. Imi place si seria cu turnul de pe picasa. Am facut si eu o fotografie acum cateva zile si am postat-o pe blog.

GIURGIU spunea...

ok Liviu, ne auzim poate facem schimbul ala!

domnul Istrare..aveti un cadru ce arata foarte bine inclinatia turnului din Giurgiu! va mai astept!

Horatiu Penescu spunea...

intrebare...
poza cu blocurile comuniste si turnul nu e de pe la sfarsitul anilor '60?
parca atunci au fost terminate acele monstruozitati...

Anne spunea...

Buna! informatii mai multe despre zidul Tabiei si surse bibliografice ai putea sa postezi?

Ar fi interesant( este doar o sugestie)daca ai structura blogul pe analiza situatiei existente si pe modalitati de punere in valoare. De exemplu, in zona Tabiei cred ca un impact puternic l- ar putea avea o amenajare peisagera.

Related Posts with Thumbnails