vineri, 5 iunie 2009

Targul Mesterilor Populari de "Mosi" Ed. a II -a GIURGIU

A doua ediţie a Târgului meşterilor populari «De moşi» din Giurgiu a fost deschisa cu succes si isi asteapta vizitatorii doritori de romanesc si Romania, in Parcul Mihai Viteazu.Mesterii participanti sunt din Gorj, Dolj, Olt, Vâlcea, Mehedinţi şi Argeş şi-au expus produsele constând în: ţesături, covoare, ceramică, obiecte din lemn, vase din sticlă, obiecte din bronz.



cum a fost prima editie?




Am tras cateva cadre pebtru cei mai nefericiti ce nu vor ajunge la targ.... :)

eu deja am achizitionat cate ceva...de prin Horezu! mai ieftine decat la sursa, culmea!



Directoarea sectiei de Etnografie de la Muzeul Jud. Teohari Antonescu Girugiu, doamna Ana Maria Bitica, o persoana extraordinara, pe eforturile carie sta aproape intreaga organizare a acestui eveniment, va invita sa explorati frumusetea traditiilor romanesti din variate zone, prin acest targ, ce se vrea a deveni o traditie. Traditia unui targ de aceasta factura, culturala, traditional-populara si comerciala, poate deveni o traditie numai prin sprijinul cetatenilor, adica beneficiarilor! Prin urmare si eu... va rog sa dati o raita si sa participati la spectacolele pregatite! :)




Cu greu, si prin Asociatia Mesterilor Rromi, doamna de care vorbeam mai sus, a reusit sa aduca si mesteri rudari, tigani caldarari, si spoitori. Ceva...autentic as spune, un contrast clar intre ceea ce vedem noi giurgiuvenii ca fiind tigan si ceea ce este defapt!




Vasele de Horezu de care va spuneam, cu traditionalele modele si cu sibolurile ce vin din vremuri de mult uitate dar ale caror semnificatie si adevar le-a dat nemurire si le-a adus pana in zilele noastre!















2 comentarii:

liviu spunea...

imi pare rau ca nu am avut bani sa-mi iau un cazan de facut tuica din cu.
anu' trecut mi-am luat doua fluiere din lemn de nuc, da' n-am reusit sa le'nvat sa cante.

oricum, pe langa spectacolelelele cu manelisti organizate de primarie, asta chiar e un eveniment ce merita mai mult mediatizat si chiar artificii.
Ii astept si la anu'!

GIURGIU spunea...

De bani.. ce sa zic... iar de fluiere...(rabdarea este o virtute)! :)

Evenimentul a fost finantat partial de primarie, partial de consiliul judetean si chiar de organizatoarea acestui eveniment Doamna Ana Maria Bitica - Dir. sectia Etnografie! Deci... putem spune generic cum ca Muzeul Judetean Teohari Antonescu - adica Sectia Etnografie - a organizat acest eveniment! Nicidecum primaria..care mai avea putin si oprea acest eveniment, dar evident cand au vazut ce succes a avut toti au venit la microfon care mai de care se dadea de cel mai organizator de acolo! Penibil si taranesc!

Sa speram Liviu, ca la anul se va mai tine si sa aiba sanatate organiatoarea ca mult a mai tras pentru acest eveniment si nu prea ar trebui sa faca efort! Dar uite ce face pasiunea!

Related Posts with Thumbnails